حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1038 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
فلسفه قیام و نهضت حسینی علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر است
30 جولای 2022 - 19:03
شناسه : 6441
بازدید 256
3

  حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان در منبر مجازی ماه محرم گفت: با بررسی سخنان امام حسین علیه السلام در فاصله حرکت از مدینه به سوی مکه و عزیمت به کربلا این حقیقت به روشنی دیده میشود که قیام امام حسین علیه السلام یک فریضه الهی در امر به معروف و نهی از منکر است. وی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان در منبر مجازی ماه محرم گفت: با بررسی سخنان امام حسین علیه السلام در فاصله حرکت از مدینه به سوی مکه و عزیمت به کربلا این حقیقت به روشنی دیده میشود که قیام امام حسین علیه السلام یک فریضه الهی در امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: حرکت امام حسین علیه السلام از مدینه به کربلا سفری در راستای تحقق و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است و حاوی نکات آموزنده بسیاری برای احیا گران امر به معروف می باشد.

این روحانی بیان داشت: فطرت پاک و عقل سلیم قدرت خیر و بد را داراست و این قدرت نعمتی خدادادی است.

بازماندگان اظهار داشت: در احیای امر به معروف و نهی از منکر باید بدانیم که امر به معروف در فرهنگ اسلامی یک حرفه نیست هنری تربیتی است،امر به معروف تحمیل فکر نیست احیای تفکر و انگیزه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بازماندگان افزود: امر به معروف دعوت به نفس نیست ،رساندن پیام الهی است،امر به معروف فردی نیست و نیازمند تشکیلات است.

وی رسیدن به سر منزل سعادت را در احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانستند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.