حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1038 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
شعار «مرگ بر آمریکا» معنی «وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» است
06 نوامبر 2015 - 11:52
شناسه : 2278
بازدید 352
3

[note]آیت‌الله امامی کاشانی:[/note] [warning]شعار «مرگ بر آمریکا» معنی «وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» است[/warning] گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» بازتاب و واکنش حرکات آمریکایی‌هاست و معنای «وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» است. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه […]

ارسال توسط :
پ
پ

[note]آیت‌الله امامی کاشانی:[/note]

[warning]شعار «مرگ بر آمریکا» معنی «وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» است[/warning]

%d8%b4%d8%b9%d8%a7%d8%b1-%c2%ab%d9%85%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%c2%bb-%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%c2%ab%d9%88%d9%8e%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%91%d9%87%d9%8f-%d9%84%d8%a7%d9%8e-%db%8c%d9%8f%d8%ad%d9%90%d8%a8%d9%8f%d9%91-%d8%a7%d9%84%d8%b8%d9%8e%d9%91%d8%a7%d9%84%d9%90%d9%85%d9%90%db%8c%d9%86%d9%8e%c2%bb-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» بازتاب و واکنش حرکات آمریکایی‌هاست و معنای «وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: نظام جمهوری اسلامی وقتی برقرار شد که انقلاب سفید شاه وابسته به امپریالیسم غرب آن چنان کشور را گرفته بود که ایران کشوری عقب‌افتاده شده بود؛ به مانند وضعیتی که امروز آل سعود بدبخت دارد ایران زمان شاه هم کشوری عقب‌افتاده و قرون وسطایی بود.
وی افزود: اما با قیام امام(ره) و رهبری ایشان و حضور ملت بزرگ ایران و شهادت جوانان، کشور به این وضعیت درآمد. نظام جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی بر چند اصل از جمله عدل، ایمان به خدا و پیامبر(ص)، معاد، امامت و ولایت، ایستادگی در برابر سلطه و استکبار استوار است که در اصل ۲ قانون اساسی ذکر شده است. حال این اصل و اساس چگونه باید حفظ شود؟
امامی کاشانی اظهار کرد: براساس صحبت‌های رهبر انقلاب در بعضی موضوعات باید به دنبال تجربه رفت و نباید به سراغ منابع دینی رفت. مثلا در بحث مذاکره با امریکا ممکن است شخصی به روایتی یا سیره‌ای از پیامبر(ص) رجوع کند و برداشتی نماید و فرد دیگری به روایت و سخن دیگری از پیامبر(ص) استناد کند. این نشانه تناقض نیست بلکه مقامات و شرایط متفاوت است.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: استفاده از منابع دینی برای همه آزاد است اما مسموع نیست و این در نظام جمهوری اسلامی از اختیارات ولی فقیه است که در اصل ۱۱۰ قانون اساسی تشریح شده است؛ اشخاص نظرات مختلفی می‌دهند، اما نظر متبع و قانونی نظر ولی امر است.
وی با اشاره به توجه به استدلال در این بحث گفت: استدلال امری تجربی است. امریکا و استکبار از روزی که ما خود را شناختیم در پی استعمار بودند و این راه را ادامه داده‌اند. الان آمریکا در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و … چه می‌کند؟ مسئله یمن فقط کار آل سعود است؟ البته حکام آل سعود پست هستند که نوکر آمریکا و اسرائیل شده‌اند و کوچک و بزرگ را می‌کشند و خود را خادم حرمین می‌دانند، اما پشت سر اینها، داعش و گروه‌های تکفیری چه کسی است؟
امامی کاشانی تأکید کرد: ایران و جمهوری اسلامی توفیق دارد که مقابل این حرکات می‌ایستد و هشدار می‌دهد و این اقتدار و عزت کشور ماست. الان این از اقتدار ایران است که در نشست حل بحران سوریه شرکت می‌کند و دیدیم چگونه تیم ایران و وزارت خارجه اظهارنظر کردند و همان نظر حاکم شد و این اقتداری است که جمهوری اسلامی پیدا کرده است و این عزت و عظمت را دشمنان اسلام نمی‌خواهند.
وی اضافه کرد: در جریان برجام و مذاکرات هسته‌ای ما فهمیدیم دشمنان اسلام از ایران چه می‌خواهند. آنها به دنبال محو ایران بودند و این هدف استکبار است. با این تجربه‌ها، باید جلوی نفوذ را گرفت. این طبیعی است که برای جلوگیری از نفوذ باید حصار ببندیم تا غیر وارد نشود، هانطور که توحید حصار است و نمی‌گذارد شرک وارد شود به همان شکل نیز اقتصاد، اخلاق و سیاست کشور باید حصار داشته باشد. البته این امری ضروری است اما کافی نیست.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان و دانشجویان به یاد آن زمان با صدای رسا علیه آمریکا شعار سردادند. شعار «مرگ بر آمریکا» بازتاب و واکنش همان حرکات آمریکایی‌هاست و معنای «وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» است و عاقبت ظلم و فجایع و جنایات چنین است، لذا باید در مقابل نفوذ مراقبت کرد.
وی ابراز کرد: برهمین اساس رهبرانقلاب به عنوان ولی امر که مدیر و مدبر است و براساس مصالح ملی عمل می‌کند و هیچ نگاه جناحی و قومی ندارد؛ مسئله برجام را حمایت و هدایت کردند، تیم مذاکره‌کننده هم با شجاعت و دیپلماسی دقیق حرکت کردند، شورای عالی امنیت ملی و مجلس نیز رسیدگی و بررسی کردند و برآن اساس رهبرانقلاب در نامه به رئیس جمهور به ۹ اصل اشاره کردند که باید در اجرای برجام به آن تکیه کرد.
امامی کاشانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همان درایت و شجاعتی که تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات داشت و با دعای ملت برجام همانطور که هست اجرایی شود. نکته مهمی که رهبری کرارا برآن تأکید کردند و در نامه به رئیس جمهور نیز آمده است اقتصاد مقاومتی است. یعنی تنها حصار کافی نیست بلکه کشور باید از نظر شرایط زندگی، در مورد صادرات و تولید مستقل و متکی برخود شود.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) (نهج‌البلاغه، کلام ۳۷۲) درباره عوامل بقای دین و دنیای جامعه گفت: برجام یک در است که اگر به طور کامل اجرایی شود درصدی از مشکلات را حل می‌کند اما اگر اقتصاد مقاومتی شکل گرفت مملکت رشد می‌کند و دیگر احتیاج به بیگانه نداریم.
بنابراین گزارش آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث خطبه‌های قبل پیرامون وفای به عهد و میثاق گفت: یکی از مواردی که در قرآن به عنوان عهد و میثاق مطرح شده است مسئله ازدواج و زندگی زناشویی است.در جایی از قرآن آمده است که «وَأَخَذْنا مِنْهُمْ مِیثاقاً غَلِیظاً». میثاق و وفای به عهد در تمام امور فطری از توحید، نبوت، امامت، معاد گرفته تا تمام احکام اسلام است.
وی اظهار کرد: ازدواج نیز یک اصل فطری است که به آن در موارد متعددی در قرآن اشاره شده است؛ «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً». همسر برای سکون، آرامش و طمانینه است و آرامش نیاز آدمی است. ازدواج در قرآن به عنوان مایه انس و سکینه مطرح شده است.
امامی کاشانی عنوان کرد: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند: «کسی که زن‌دوست بود( دوست دارد به زنان نگاه کند) از زندگی بهره نمی‌برد». این دوستس ضربه به سکون و آرامش زندگی است و مسئله گناه و آخرت جدا از آن است. متاسفانه در ادارات، سازمان‌ها و فروشگاه‌ها این نگاه‌ها، گفت‌وشنود و خنده‌ها به غیر از همسر خود وجود دارد و ضربه بزرگی به اصل ازدواج و زندگی مشترک می‌زند.
وی با بیان اینکه میثاق را پیمانی که با قسم و قرارداد شکل می‌گیرد تعریف کرده‌اند، گفت: زندگی زناشویی نیز یک میثاق است و در آیه ۲۰ سوره رعد آمده است: مؤمنان کسانی هستند که وفای به عهد می‌کنند و میثاق را نمی‌شکنند.
امامی کاشانی افزود: پیامبر(ص) روایتی دارند که می‌فرمایند خانه‌ای در پیشگاه خداد محبوبتر از خانه‌ای نیست که در آن ازدواج و عروسی برگزارشود و هیچ خانه‌ای در پیشگاه خدا مبغوض‌تر از خناه‌ای نیست که در آن طلاق و فراق باشد.
وی با بیان اینکه طلاق یک اصل استثنائی است که سوء استفاده یا استفاده از ان بودن مجوز شرعی و عقلی مجاز نیست، گفت: این چنین نیست که اگر کسی طلاق گرفت به جهنم می‌رود اما خداوند بساطی را برایش فراهم می‌اورد که از آن بساط خود را به جهنم می‌برد. در روایات است که که کسی که مبغوض خدا قرار گرفت خدای متعال اخلاق بدی به او می‌دهد و این اخلاق بد پایه و اساس فرد می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.