حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1038 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
دلنوشته یک دختر قشمی درباره حجاب
06 نوامبر 2015 - 16:56
شناسه : 2281
بازدید 642
11

  [note]دلنوشته یک دختر قشمی درباره حجاب[/note] [warning]موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبراعظم(ص) قشم به مناسبت ایام محرم مسابقه دلنوشته حجاب را برگزار نمود که به بهترین دلنوشته ها هدیه ای به رسم یادبود اهداء شد.[/warning] [information]یکی از بهترین دلنوشته ها را با همدیگر می خوانیم.[/information]   بسم الله الرحمن الرحیم سلام و درود بی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

[note]دلنوشته یک دختر قشمی درباره حجاب[/note]

[warning]موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبراعظم(ص) قشم به مناسبت ایام محرم مسابقه دلنوشته حجاب را برگزار نمود که به بهترین دلنوشته ها هدیه ای به رسم یادبود اهداء شد.[/warning]

[information]یکی از بهترین دلنوشته ها را با همدیگر می خوانیم.[/information]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود بی پایان به رهبرکبیر انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس که با خون خودشان در وصیت نامه خود می نویسند (حجاب تو کوبنده تر از خون من است ، تا من و تو چادر به سر کنیم و حجابمان را در مقابل نامحرمان حفظ کنیم ).

حجاب آنقدر مهم است که آن را بعنوان نشانه اسلام می دانند اگر در رسانه ها دقت کنیم در کشورهای غربی مسلمانان را از حجاب زنها می شناسند و این افتخار برای ماست که حجاب یکی از مهمترین نشانه های اسلام است.

همانطور که خداوند متعال وجود زن را مملو از ظرافت و لطافت آفریده است مراقبت و پوشش از آنان هم مهم است بخاطر همین لطافت ها خداوند حجاب را بر زنان واجب کرد.

حجاب زن در جامعه معنای متفاوتی و البته مهم دارد که به نفع زنان است .

اولا : شجاعت را در زنان بوجود می آورد مثل قهرمان کربلا حضرت زینب(س) بخاطر حجابی که دارد در مقابل دشمنان نمی ترسد و شجاعت دارد.

دوما : حجاب باعث می شود به خواسته های نامحرم و افراد غربیه جواب منفی منتقل کند و در مقابل گناه ، زنان برتری خود را حفظ کنند، و خیلی راحت خودش را عفیف نگه دارد .اگر ما در قلعه های محکم عفاف و حجاب باشیم تیر زهرآگین هیچ نگاهی نمی تواند قلبمان را زخمی کند ، این دستور خداوند است، کسانی که ضعف ایمان دارند بی توجهی به دستورات خداوند از جمله حجاب می کنند .

از عوامل و آثار بی حجابی ، زیبا جلوه دادن کار زشت (بد حجابی ) است ، زنانی که حجاب خود را رعایت نمی کنند فکر می کنند که زیبا هستند در صورتی که خداوند در سوره مبارکه نمل آیه ۴ می فرماید(ان الذین لایومنون بالاخره زینا لهم اعمالهم فهم یعمهون )کسانی که به آخرت ایمان ندارند اعمال (بد) شان را برای آنها زینت میدهیم به گونه ای که سرگردان می شوند.

پس کسانی به خدا ایمان دارند به دستورات خدا گوش فرا می دهند . ومن بعنوان دختری که حجاب را دوست دارم  همه ای دوستانم را به این محبت الهی دعوت می کنم چون حجاب حاصل توصیه مادرم حضرت زهرا(س) است.

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است

ارزنده ترین زینت زن حفط حجاب است.

 

نویسنده : فاطمه بازماندگان

fatemeh copy [320x200]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.