حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1038 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
خانواده مهم ترین نقش در گسترش و رشد حیات بشری دارد
14 جولای 2023 - 11:04
شناسه : 6614
بازدید 976
3
یک کارشناس

  مدرس و کارشناس خانواده در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی الضحی گفت:خانواده، نهادی ست اجتماعی که در زندگی جمیع انسان ها شکل پیدا می کند و در طول تاریخ مهم ترین نقش در گسترش و رشد حیات بشری را داشته است. مهدیه نجفی با بیان اینکه ابدا رشد اجتماعی در قالب فردی صورت نخواهد گرفت […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

مدرس و کارشناس خانواده در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی الضحی گفت:خانواده، نهادی ست اجتماعی که در زندگی جمیع انسان ها شکل پیدا می کند و در طول تاریخ مهم ترین نقش در گسترش و رشد حیات بشری را داشته است.

مهدیه نجفی با بیان اینکه ابدا رشد اجتماعی در قالب فردی صورت نخواهد گرفت افزود:همیشه رشد اجتماعی و تداوم حیات و بقاء نسل در گرو خانواده بوده و این نهاد از آغاز خلقت در قالب دو عنصر مقدس حضرت آدم و حضرت حوا علیه‌السلام شکل گرفت.

نجفی افزود :خانواده در مقایسه با همه ی نهاد های اجتماعی جزء مقدس ترین نهاد زندگی و هیچ نهاد اداری و هیچ نهاد علمی و هیچ نهاد سیاسی و هیچ نهاد اقتصادی و هیچ نهاد فرهنگی به پای نهاد خانواده نمی رسد.

کارشناس حوزه خانواده با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند: مسئله خانواده مسئله بسیار مهمی است و پایه اصلی در جامعه است؛ سلول اصلی در جامعه است، نه این که اگر سلول سالم شد سلامت به دیگران سرایت می کند، یا اگر این سلول ناسالم شد ناسلامتی به دیگران سرایت می کند، این گونه نیست بلکه به این معناست که اگر سالم باشد بدن سالم است بدن که غیر از سلول ها چیز دیگری نیست؛ اگر ما توانستیم سلول ها را سالم کنیم، بدن را سالم کردیم.

مهدیه نجفی اظهار داشت : خانواده ای موفق خانواده ایست که تفکر زن با مرد و اندیشه مرد با زن در راستای مبانی ارزش اعتقادی همسو باشد وقتی همسو شد یک کانون خانواده ای شکل پیدا می کند که مردش حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام است خانمش حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام است.

مدرس و کارشناس خانواده افزود:خانواده در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است به گونه ای که نخستین کلاس تربیتی افراد شمرده می‌شود. گرچه در تربیت افراد، عوامل محیطی و مانند آن نیز مؤثر است، ولی به یقین، در رتبه جایگاه نهاد خانواده نیستند. ازاین رو، اسلام، دستورها و راهکارهای دقیق و سنجیده ای درباره چگونگی تربیت خانوادگی دارد.

مهدیه نجفی کارشناس خانواده بیان داشت : بنای خانواده بر پایه محبت استوار است. با مهر و دوستی، بسیاری از کاستی‌ها جبران می‌شود و بدون آن، بسیاری از خصلت‌های پسندیده دیگر درک نمی شود. در زندگی زناشویی، الفت و مهربانی، دل‌ها را به هم نزدیک می‌سازد و امید و اطمینان را در وجود همسر می‌نشاند.

وی با بیان اینکه محبت زن و شوهر نسبت به یکدیگر می‌تواند به وسیله زبان یا با روش‌های مختلف در عمل و در موقعیت‌های گوناگون بیان شود اظهار داشت: دوستی نیز باید با بیان کلماتی صریح و عاشقانه شکل بگیرد تا روح غبار گرفته در مسیر زندگی به پاکی بدل شود و نشاط و شادابی در رگ‌های زندگی جریان یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.